Sunday, November 16, 2008

Bersukan...

Bergaya sebelum turun ke padang..

Aktiviti mesti di pelbagaikan untuk mengelak ahli merasa jemu. Minggu lepas kami berkesempatan untuk sama-sama mengeluarkan peluh di samping merapatkan Ukhwah sesama Islam. Team usrah Famili Makkah telah menganjurkan perlawanan futsal sesama ahli dan pelajar nusantara. Pemain-pemain yang turun ke padang adalah kombinasi dari 4 buah negara Asean. Selain Pelajar-pelajar Malaysia, pelajar dari Thailand, Singapore dan Kemboja turut sama dalam permainan kali ini.

Ini merupakan penganjuran kali ke 2, malah sambutan kali ini sangat menggalakkan. Walaupun semua pemain-pemain telah di uji dengan ujian yang besar sebelum bermain, di mana sejak tengah malam hujan telah turun dengan lebatnya di Kota Makkah ini sehingga beberapa tempat mengalami banjir. Hujan tidak henti-henti sehingga pagi dan kami terpaksa mulakan permainan lewat sedikit kerana menunggu hujan berhenti. Namun lebih 18 org terus bersemangat untuk merentasi ujian itu. Maklum le hujan turun di pagi khamis pulak, di mana hari yg tidak ada kuliah dan tidak bekerja. Kalu tiada program bola mesti ramai yang syahid di tiduran masing-masing tetapi oleh kerana mempunyai semangat yang kuat dan jitu maka padang yang telah di tempah itu di penuhi dengan sahabat-sahabat yang memiliki semangat kesukanan yang tinggi.

Acara perlawanan hari itu bermula jam 8 pagi dengan sessi bergambar. Kali ini kita menempah khas jurukamera profesional untuk permainan ini. So Alhamdulillah kami telah memiliki banyak sekali koleksi gambar-gambar yang menarik tetapi gambar-gambar koleksi itu hanya pada separuh masa pertama perlawanan sahaja. Ini adalah kerana jurukamera profesional itu tidak tahan godaan aksi-aksi di padang apabila separuh masa kedua jurukamera profesional telah bungkus kameranya kemudian telah masuk sama ke padang. Walaubagaimana pun kami berterima kasih tak terhingga kepada jurukamera profesional itu kerana telah mengambil gambar-gambar dari pelbagai sudut yang jarang di buat oleh jurukamera profesional yang lain.

Selepas sessi bergambar, maka semua pemain masuk ke padang dan dimulakan stretching ringan yang kepalai oleh pemain import dari MU, baju je lah MU tapi orangnye melayu, hehehe... Sesudah senaman dan stretching ringkas maka bermulah permainan yang sangat hebat. Ketika pemain berkejaran di padang sesekali ana melihat si jurukamera profesional juga berkejaran ke hulu dan hilir padang untuk shoot aksi-aksi permainan yang hebat ini.


Permulaan Stretching


Stretching yang di pimpin oleh Imported Player.

Setelah separuh masa pertama tamat, sambil-sambil berehat kami telah bertaaruf sesama pemain. Mungkin di kalangan pelajar sesama pelajar telah tidak ada halangan lagi kerana sudah saling kenal mengenal tetapi bagi yang bekerja, sessi ini sangat membantu untuk kita kenal mengenal dengan lebih dekat lagi khususnya antara pelajar negara selain Malaysia iaitu Thailand, Singapore dan Kemboja. Semoga ikatan ukhwah yang terjalin di dalam program outdoor seperti ini dapat dipereratkan lagi dan akan melahirkan najitah yang lebih besar lagi selepas ini.

Setelah tamat 60 minit permainan, keseluruhan pemain masih belum puas tetapi apekan daya masa tempahan padang telah tamat maka keadaan itu memaksa kami keluar perlahan-lahan dari padang yang indah itu. Sementara bersurai satu muafakat telah termeterai bahawa kesemua yang hadir bersetuju turun kepadang dua minggu sekali bermula dari hari ini. Maka termeterailah pakatan setiap khamis minggu pertama dan ketiga akan di tempah padang untuk sama-sama keluarkan peluh...


Satu-satunya pemain yang memakai kasut baru, satu padang berbau kedai kasut pada pagi itu. Kasut Mancester United tu....


Antara aksi hebat jurukamera profesional. Bukan calang2 jurukamera boleh ambik photo macam ni.

Satu-satunya penonton pada hari itu....

Hj Khuzz

1 comment:

Anonymous said...

falah kebas kasut syahir..
hua hua hua...