Friday, November 28, 2008


KURSUS HAJI


Pada hari khamis yang lepas 27 Nov 08, Persatuan Pelajar Malaysia di Makkah telah menganjurkan kursus manasik haji. Penceramah utama adalah Al-Fadhil Ustaz Haji Ahmad Khairudin Mohd Nor. Program ini merupakan program pertama PPM selepas mempunyai Presiden baru Ust Tuan Badrul Hisyam bin Tuan Soh.

Pada malam sebelum program ana telah di tanya oleh pihak penganjur berapa ramai dari kalangan abang-abang pekerja untuk datang, ana hanya dapat maklumkan yang confirm hadir hanyalah 3 org termasuk ana sendiri sahaja tetapi sekiranya pada pagi itu mereka tidak kerja mereka akan datang kerana semua ingin mengerjakan haji pada tahun ini. Alasan yang ana berikan adalah kerana sekarang kebanyakan yang bekerja sibuk kerja tak tentu masa. Alhamdulilah tanpa di sangka-sangka sambutan dari kalangan sahabat-sahabat yang bekerja sangat menggalakkan. Dari yang confirm 3 org pada awalnya tetapi akhirnya kedatangan seramai 7 orang. Maka program pagi tu bertambah ceria dengan suasana itu.

Alhamdulillah selepas selesai sessi pembentangan dan perbincangan itu terpancar di wajah masing-masing kepuasan kerana terungkai sedikit sebanyak masalah haji yang bermain di fikiran sebelum ini. Terima kasih kepada kepimpinan baru PPM yang ada inisiatif utk mencurahkan ilmu kepada kami yang perlukan bimbingan.
HJ KHUZZ

No comments: