Saturday, January 30, 2010

TERKINI...

Malam tadi sekitar jam 10.15mlm, Ust Syahir call ana memaklumkan satu kemalangan maut berlaku ptg semalam yang melibatkan pelajar Madinah dan jemaah Umrah Malaysia di Khulais. Maklumat yang diketahui hanya pelajar tersebut ada call Ust Lutfi lebih kurang jam 1ptg utk mengetahui lokasi penginapan kemudian selepas itu tiada lagi maklumat darinya. Kemudian ana call Ust Lutfi, dan Ust Lutfi mengesahkan dan memberitahu ana nama pelajar yang memandu kereta itu bernama Efendi dan seorang jemaah meninggal dunia akibat kemalangan tersebut. Mangsa yang meninggal itu bernama Iskandar. Maklumat lanjut mengenai dimana mangsa yang cedera dan meninggal berada masih gagal diketahui.

Jam 10 pagi sekejap tadi ana dimaklumkan oleh Hj Arshad bahawa beliau telah berjumpa dengan salah soorang jemaah yang terlibat dengan kemalangan dan beliau menolongnya menghantarnya ke klinik. Kemudian Hj Arshad call Hj Khair konsulat untuk mengetahui maklumat lanjut mengenai jenazah dan mangsa yang cedera. Sekejap tadi ana di maklumkan oleh Hj Arshad bahawa sekarang jenazah Iskandar berada di Hospital Syisah dan mangsa yang cedera berada di Hospital Noor. Hj Khair Konsulat masih membuat urusan tuntutan jenazah dengan Polis. Proses setakat ini adalah pihak polis Makkah menunggu surat dari waris Allahyarham untuk urusan pengkebumian. Maklumat lanjut akan diupdate bila semua urusan selesai.

Kepada sahabat-sahabat Makkah yang berkelapangan sila standby untuk hadir ketika solat jenazah. Maklumat terkini akan ana maklumkan nanti. Marilah kita sedekahkan Al-Fatihah kepada Allahyarham Iskandar. (Al-Fatihah).

Hj Khuzz

1 comment:

Hajah Zainab bt Abdullah said...

Al-fatihah untuk Allahyarham Iskandar.