Thursday, January 28, 2010

Ziarah Madinah


Minggu lepas tanggal 20hb Jan 2010, usrah Makkah menganjurkan Ziarah ke Madinah Al Munawwarah. Kami berkonvoi 4 buah kereta. Kete flowerhorn Ust Khairul menjadi perhatian kami sepanjang perjalanan kerana inilah kali pertama perjalanan yg paling jauh yg pernah di lalui selepas ust Kerol membeli kereta itu. Selain kete ust khairul, kete ana, kete Hj Azam dan kete Hj Amran dari Jeddah yang turut serta dlm ziarah kali ini. Jumlah ahli keseluruhan dlm xpdc ini adalah 18 orang termasuk kanak-kanak.

Kami gerak dari lokasi masing-masing sebelum solat maghrib kemudian terus ke Madinah. Dalam perjalanan itu kami singgah utk mengisi minyak kereta dan penumpang kereta di R&R tapah… oppsss R&R SASCO. Cuaca kat R&R ni fuh sejuk menusuk tulang. Selepas semua selesai, kami teruskan perjalanan dan kami tiba di Bandar Madinah lebih kurang jam 12.30mlm.


Sebaik tiba, kami walk in je utk cari hotel sebab musim skrg tak ramai org. Selepas survey-survey, kami berpecah pada 3 hotel, ana dengan Hj Amran duduk di Andalus suite, Ust Kerol and the gang duk di hotel ape ntah sebelah aje hotel kami manakala Hj Azam duduk di hotel Hakimi Inn.
Selain Ziarah Maqam Rasul dan para sahabat kami juga sempat berehlah di Baidha’ atau lebih dikenali bukit Magnet.

Hj Khuzz

3 comments:

ibnu yusof said...

semat gambo toww...

MohdArshad said...

cantek gambo nya...mana nak belajo...

Khuzzie said...

Hj Arshad: bawak pengeras yg berkuali utk belajar cara buat gambo tu