Tuesday, July 29, 2008

Berita Dari Makkah...

Sejak hampir sebulan yang lepas, Felda menerusi anak syarikatnya "D'Saji" (yang famous kt KL bila bulan puasa “buka puasa ala buffet” di Dewan Perdana Felda tuu...) telah mengembangkan sayapnya ke tanah haram ini. Sekaligus mengubati rindu kami kepada makanan masakan Malaysia. Taste masakannya "Masyaallah" sedaaaaap. Kata sahabat-sahabat sebijik macam masakan Malaysia. Inilah satu-satunya restoran yang betul-betul menyajikan masakan Malaysia sehingga kini. Kepada sahabat-sahabat yang masih belum rasa menu di sini tu memang rugi le. Hehehe…

Perniagaan ini masih baru maka banyak lagi gerai-gerai yang belum dibuka. Antara menu yang available skrg ini adalah Nasi lemak+ ayam SR6.00, Nasi beriyani Ayam @ Daging SR15.00, Mee hoon goreng SR6.00, Mee goreng SR6.00, kuey teaw goreng SR6.00 dan yang best sekali ada tea ais SR3.00 dan tea tariiiiikk… kaw kaw punya. Dan akan datang banyak lagi masakan malaysia yang akan dijual di sini antaranya beraneka jenis kuih muih ala Malaysia, satay dan roti canaiiii... Waktu perniagaannya ketika ini adalah dari 10am hingga 10pm.
Perancangan pihak pengurusan, semua gerai dan menu ini akan beroperasi sepenuhnya sebelum tibanya bulan Ramadhan Al-Mubarak, dan mereka optimis akan dapat melaksanakan sebaiknya di dalam bulan Ramadhan nanti.
Bagi sahabat-sahabat yang belum mengetahui tempatnya biarlah saya terangkan detail skit. Lokasinya adalah di Al-Safwa Tower, sebelah Zam-zam Tower yang tinggi tu. Tingkat 2 ( naik 2X escalator) sebelah kanan.
Sejak ianya dibuka, di sini menjadi tempat pertemuan rakyat Malaysia terutama selepas solat jumaat. Samada rakyat Malaysia yang tinggal di Saudi ini atau pun mereka yang datang umrah. Tempat ini bakal menjadi tumpuan rakyat Malaysia kerana 2 faktor utama, pertama lokasinya dekat dengan Masjidilharam dan yang keduanya taste masakan itu original malaysia “sedaaaaapppp".

Hj Khuzz.

1 comment:

Lutfi Lokman a.k.a kamitaken said...

pasti segera akan ku dapatinya..!! huhu.. timo kasih bebanyak kerana sudi menziarahi kami semalam dan atas sumbangan yang terlalu banyak itu. Jazakumullahu khairan katheera..